5 Lucruri Despre Iaurt

Iubesti iaurtul? Nu esti singurul! ­čÖé

Sanse sunt, de a avea chiar in acest moment un iaurt in frigider. Dar, cât de mult știti cu adevărat despre această gustare de top? Aici sunt 5 lucruri despre iaurt care s-ar putea sa te surprinda:

Este umplut cu bacterii – si asta e un lucru bun!

Iaurtul trebuie s─â con╚Ťin─â culturi “vii ╚Öi active” (de asemenea, cunoscute sub numele de bacterii), ├«n special Lactobacillus bulgaricus ╚Öi Streptococcus thermophilus, pentru a corespunde defini╚Ťiei legale despre produs. Aceste culturi convertesc laptele pasteurizat in iaurt, ├«n timpul ferment─ârii. In plus, unele branduri contin Lactobacillus acidophilus, Bifidus, ╚Öi alte culturi de bacterii. Cercet─ârile indic─â faptul c─â aceste bacterii pot juca un rol important ├«n prevenirea infec╚Ťiilor gastrointestinale ╚Öi stimularea sistemului imunitar al organismului. ├Än timp ce este nevoie de mai multe cercetari pentru a stabili o leg─âtur─â definitiv─â ├«ntre culturile din iaurt ╚Öi aceste efecte asupra s─ân─ât─â╚Ťii, studiile timpurii sunt incurajatoare. In plus, iaurtul este o sursa buna de calciu, proteine ÔÇőÔÇősi vitamina B-12.

Nu toate iaurturile sunt create la fel

Exista literalmente sute de alegeri ale iaurtului si anume normal, cu arom─â de fructe, artificial ├«ndulcit, grecesc, elve╚Ťian in stil islandez ╚Öi nenum─ârate alte op╚Ťiuni. Este important s─â citi╚Ťi cu aten╚Ťie panoul de date nutri╚Ťionale. Unele soiuri sunt incarcate cu calorii, grasimi saturate si zahar, ceea ce le face mai mult un desert dec├ót o gustare sanatoasa. ├Än timp ce toate iaurturile ┬áau ├«n mod natural zah─ârul din lapte, unele branduri au peste 20g de zah─âr ad─âugat. Consumati mai bine pe cele care au sub 15g de zah─âr ╚Öi sunt f─âr─â gr─âsimi.

Iaurtul grecesc are de dou─â ori mai multe proteine

Iaurtul grecesc are de dou─â ori mai multe proteine ╚Öi mai pu╚Ťin zah─âr dec├ót iaurtul normal. De fapt, 1 ceasca de iaurt grecesc are 24 grame de proteine , care este echivalentul a aproximativ 4 ou─â! Asta pentru c─â este tensionat s─â-╚Öi piard─â zerul apos, f─âc├óndu-l mai cremos ╚Öi mai gros dec├ót iaurtul tradi╚Ťional. Pentru o gustare perfecta intre mese, consumati o ceasca simpla cu iaurt grecesc fara grasimi, impreuna cu fructe de padure proaspete, 2 linguri fulgi de ovaz si 1 linguri╚Ť─â de miere.

Poate fi un substituent in alimentele gatite (și ajuta la slabit)

Dac─â sunte╚Ťi ├«n c─âutarea de modalit─â╚Ťi de a reduce consumul de grasimi saturate si calorii, luati in considerare inlocuirea iaurtului simplu fara grasimi sau a iaurtului grecesc cu o parte din grasimi (cum ar fi untul, uleiul, sau chiar sm├ónt├óna) ├«n prepararea mancarurilor. Iaurtul adaug─â umiditate, fara grasimi, ceea ce il face un schimb de top pentru briose, negrese ╚Öi pr─âjituri. Iat─â c├óteva reguli de┬á utilizare a iaurtului in retetele tale:

Reduceti uleiul din retete, prin substituirea a 1/2 din ulei, cu 3/4 din cantitatea de iaurt

La substituirea untului cu iaurt, ├«nlocui╚Ťi 1/2 din unt cu 1/2 la fel de mult iaurt (deci, dac─â o reteta cere 1 ceasca de unt, vei folosi 1/2 ceasca de unt, plus 1/4 cana cu iaurt)

La coacere, pute╚Ťi ├«nlocui un ou cu 1/4 cana cu iaurt

A fost folosit de mii de ani!

In timp ce branduri noi de iaurt apar in fiecare an pe rafturile magazinelor, iaurtul ├«n sine nu este ceva nou. De fapt, dovezile sugereaza ca o versiune de iaurt, a fost consumat de oameni, ├«nc─â din anii 5.000-6.000 ├«.Hr. Pastorii din Asia Central─â, transportau laptele ├«n recipiente fabricate din stomacurile de animale, care ├«nchegau laptele in iaurt.Iaurtul este men╚Ťionat ├«n vechiile texte indiene, persane, ╚Öi turce╚Öti.

9/101 rating
te-a ajutat aceast articol? d─â-i un vot

SCRIE UN COMENTARIU / INTREBARE / PARERE

Please enter your comment!
Please enter your name here